2012-04-23
18:30:13
    Historien om mannen som försöker anmäla ett rån

En man kommer in till polisen.
Man: Jag skulle vilja anmäla ett rån.
Polis: När skedde detta?
Man: Nu i eftermiddag. Jag var på väg hem genom stan och gick genom en gränd när en man kom fram till mig och sa åt mig att ge honom alla mina pengar.
Polis: Vad gjorde du då?
Man: Jag vågade inget annat än lyda.
Polis: Du samarbetade alltså med honom? Jag ser att du har en dyr kostym på dig.
Man: Vad har det med saken att göra?
Polis: Rånaren kunde alltså se på dig att du var rik. Dessutom har jag hört att du brukar skänka pengar till välgörenhet.
Man: Ja, det stämmer.
Polis: Jag tror jag måste anmäla dig som medbrottsling.
Man: Jag blev ju rånad, hur kan jag vara skyldig?
Polis: Du går ensam i stan, i en dyr kostym, och du är känd för att vara givmild. Dessutom ger du mannen frivilligt dina pengar.
Man: Detta är ju inte rättvist!?
Polis: Detta är vad tusentals unga kvinnor stöter på när de försöker anmäla en våldtäkt.
Man: Jävla patriarkat.
Polis: Mmm...

_________________

De va int jag som hitta på den!
Fast ja hitta den int då ja googla snabbt, så ja bestämd mig för att skriv en egen version (såsom ja minns den). Förlåt om den e sämre än "originalet" (fast ja tror den e ganska likadan) , men ja tror poängen kommer fram ändå.

Ja postar den på tal om en diskussion som ja antar ägde rum på rellalektionen idag. Alla borde läsa den.

/Heidi

Kommentarer
becca säger:

THIS ^

Det är så patetiskt. Som Siv sa, dom visar ofta i rättegångar upp bilder på vad kvinnan hade på sig innan våldtäkten, som bevis för motståndarsidan. det är IN-SANE.

2012-04-23 @ 18:42:03
Heidi säger:

Ja hörd nånstans att de va en kvinna som hadd blivi våldtagen av sin kirurg då hon låg på operationsbordet (insane). Men ändå hadd di fråga av hon va hon bruka ha för kläder på sig, å om hon brukar "ligga runt". Hon blev för fan våldtagen på operationsbordet, va sko hennes klädsmak eller sexvanor ha me nånting å gör!!!? ><

2012-04-23 @ 18:44:07
tanja säger:

Åh.. Ja förstår int riktigt, ett nej e ju ett nej, oberoende av hur man ser ut/vad man har på sig/ vad man gjort tidigare. Sku de va okej att våldta alla på en nudiststrand för att de visar allt? Människor ibland alltså..



Å de om operationsbordet å kirurgen låter helt sinnessjukt! han måst ha blivi anmäld å fått sparken!

2012-04-23 @ 21:52:56
Heidi säger:

Yep.. På samma tema: http://ladydahmer.alltforforaldrar.se/2011/august/sa-har-undviker-du-valdtakt.html



Ja vet int dede me kirurgen, de va läng sen ja hörd om de. De kan ha vari en påhittad/överdriven historia också bara för att visa på hur sjukt de e att man lägger skulden på offret.

2012-04-24 @ 17:24:26
Blogg/hemsida: http://xchiaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag har oktett

Mejladress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:


RSS