2011-10-16 22:07:59

Tanja



Ålder: 17 Bor: Böle
Civilstatus: totally single Sysselsättning: Skolan å mina egna filosofiska tankar
Personlig blogg: -

Berätta om dig själv: Jag e en sån som tänker väldigt myki. Stora problem, små problem, egna problem, världsproblem. På hur man sku kunna förbättra saker å va ja sku kunna göra. Ja kan va rätt känslig ibland, men också förlåtande. På senare tid ha ja blivi intresserad av både djurens och människors rättigheter. Jag är för yttrandefrihet och religionsfrihet och i stort sett alla andra friheter man kan tänka sig. Jag hatar människan för att hon förstör så mycket, men är glad över att ALLA inte bara tänker på sig själva. Jag försöker se saker ur andras perspektiv. Jag försöker vara fördomsfri, men ibland kan det vara svårt.
Jag ha också blivit allt mer religiös (kanske int utåt sett.. men på insidan händer de grejer), å ha nyligen snubblat över en väldigt intressant religion som ja fortfarande håller på å utforskar: buddismen. Speciellt Theravada buddismen som jag tycker stämmer rätt bra in på va jag tror på.
Jag älskar England och min dröm är att flytta dit, but we'll see how that goes. Konserter å resor e också nåt ja tycker myki om.
Favoritsvordom: sakeli, sakelini, sakrana
Smeknamn: Tanya/Tansha (av Åkers)
Person/Personer jag ser upp till: Mina föräldrar, Julian Assange, John Kennedy, Marcus Mumford, alla de som vågar stå för sina åsikter
Framtidsdrömmar: Fred. (oh Fred.) De låter väldigt utnött, men fred på jorden e nåt ja verkligen önskar. Och ett jämlikt liv åt alla, utan att oskyldiga ska lida. Därför vill jag jobba med mänskliga rättigheter! Jag vill försöka göra denhär världen åtminstone lite bättre, för på vissa ställen e de ett rent helvete rent ut sagt..

Vad betyder lennart för dig?
Lennart e "vi". Vi e the Lennarts. De e vår gemensamma grej å ja tycker de e jättekul! Ja minns i början av Lennart-tiden hur roligt vi had åt Lennart å hur oseriöst de va, men nu ha Lennart blivi en del av oss. Ja hoppas Lennart(bloggen) e kvar då vi flyttar bort från varann. Då måst vi skriva lite oftare än va vi gör nu, kanske mer om vardagliga saker? (just a tip)
Ni lennartar betyder allt för mig, ja vet int va ja sku va om ja int sku ha er <3
Vilket är ditt bästa Lennart-minne?
Allt vi ha gjort! Då vi va å kolla på HP, pulkadagen, jularna, vårt "experiment med doktor R. Hundi", besöken ti kattihusi.. Allt!
Vilken kategori på lennartg.blogg.se skriver du mest i?
Måst väl vara Speaker's Corner.. Ja ha haft så myki viktigt som ja ha behövt få ut

Beskriv alla lennartar (inkl. dig själv) med tre ord:
Nicolina: Kreativ, rolig, ärlig
Tanja: Omtänksam, bra lyssnare.. (Okej de va tre ord, resten finns uppe :P )
Mikaela: Mammaduke!, modig, tuff
Becca: Social, har starka åsikter (vilket e bra!), målinriktad
Ida: Kramig, optimistisk, sportig
Heidi: Sympatisk, samhällsintresserad (med andra ord, ingen idiot), musikalisk
Jeanette: Festprisse (haha), pojktjusare, bilintresserad
Emilia: Hjälpsam, omtänksam, god


Pissimanni    Ekorrin
Tvailait Stalker
-(älskade Tvailait, men ser framemot Stalker å att själv få va me)
Runars place    Rövimannis place
-(helst kombinerat, men Rövimanni. Cos he's the god.)
Timo Soini    Ödet
Få locktångsbehandling      Spendera en hel dag med bitchgänget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag har oktett

Mejladress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0