2011-09-06
18:18:57
    Din framtid?

Ja satt å googla runt lite på utbildningar, å ja hitta lite poäng å skit. Å ja insåg att jag bara behöver ha L i 3/5 ämnen! Å ett av dom e B-finska!! (this<3). Sen E i dom två andra. Ja hadd trott att de va L i allt som gälld, men nä. Å ännu mindre om ja gör rikti bra ifrån mig i urvalsprovet. Kanske de int e omöjligt å slipp in ändå! :D

Hur som helst så blev ja intresserad av va ni andra lennartar vill gör efter gymnasie. Vet några såde halvt men många e ett enda mysterium. Därför ha ja gjort en liten "undersökning" där ni får fylla i de som passar in bäst.

Ja vill gärna också ha kommentarer med mer specifikt (t.ex. vilken universitetsutbildning ni vill sök) å så man vet
vem som vald vad.

Bloggextra.se
/Apon

Kommentarer
Apon säger:

Å ja antar att ja börjar..

Ja vill läsa medicin på universitet (i Hesa blir de antagligen). De e mitt enda alternativ just nu, å ja vill de verkligen. Å ja ska klar av de! *taggad*

2011-09-06 @ 18:27:48
pic säger:

jag har keine Ahnung...

2011-09-06 @ 19:57:34
beccs säger:

Jag ska studera till nåt. haha. Men om jag int slipper in till den högsta möjliga skolan inom ämnet ifråga blir jag PISSED OFF. Jag funderar just nu på juridik på Helsingfors universitet, filmregi på Konstindustriella universitetet, skådespelare på teaterhögskolan i Hesa (yes I am a selfish bitch).. MEN I DON'T KNOW.

Är h:fors ens en trevlig studiestad? vi får veta allt.. då vi far till hesa! :D ^^

2011-09-06 @ 20:23:28
Apon säger:

Really? ingen alls?

Ja kan tänk mig dig läs nåt humanistiskt, eller kanske snarare nåt som e helt praktiskt! vet int om de stämmer (!?) men så sir ja på dig ^^

2011-09-06 @ 20:24:24
Apon säger:

Akers: ja sökt på "helsingfors en trevlig studiestad?" å fick fram dehe på första alternative (läs länken): http://www.helsinki.fi/ansokningen/en_trevlig_studiestad.html

Men jå, vi får ju si nu! ^^



Ja undrar förresten: kan man söka in ti flera ställen på samma gång?

2011-09-06 @ 20:29:15
pic säger:

ja blir allti så sakrans nervös, stressa, ångestfylld då nån böri prat om framtiden... ja funderar typ varenda kväll på va ja vill bli men kommer ingen vart

att de ska va så svårt...

2011-09-06 @ 21:27:30
Apon säger:

Förlåt om ja gör dig stressad :(

Ett tips e ju att du kan söka en utbildning som e väldigt bred. De e ju int så att en utbildning allti leder ti ett jobb! :)

Sen har du ju ännu tid!

2011-09-06 @ 21:50:31
tanja säger:

Ja vill no studera vidare, men ja vet int rikti ti vad.. Nånting humanistiskt probably.. Ja håller ännu fast vi min dröm om att flytta ti England, men ja tvivlar på att de blir efter gymnasie. Ibland sku de va kul å kunna se in i framtiden, va kommer ja jobba me? Va ha ja studera? Var bor jag? osv.. Framtiden e skrämmande men på samma gång vill ja veta hu den ser ut.



(å en liten parentes som ja int veta vart ja sku la den: Man kanske int ens börjar jobba me de man ha studera till.. Pappa studera int ti journalist å nu ha han jobba som de i snart 30 år, så man vet aldrig va framtiden (elr Ödet) har fö planer för en)

2011-09-07 @ 12:01:14
beccs säger:

apon: dedä med helsingfors med över 150 olika nationaliteter låter AMAZING! :D

pic: int e de nå brådis, tänk bara vad du e intresserad av så går de säkert. om du blir rikti stressad kanske du kan fara ti studiehandledarn och prat om det.. och så kan vi ge råd. ;) jag tycker att du sku pass ti nåt rätt kreativt.. like.. hm I don't know.

allihop: som tanja säger, man behöver int bli de man studerar till, och man kan alltid helt studera om om man ångrar sig. som my father, utbildad ekonom, bildade eget företag, gick i konkurs, jobbar nu med ekologiska hus samt kanske ska studera till datanom (han hadd blivi antagen).

Framtiden är ens egen, man får själv bestäm precis hur man vill ha det. ;)

2011-09-07 @ 14:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag har oktett

Mejladress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:


RSS