2011-11-02
20:13:46
    Not for women!

Tydligen så finns de nåt som heter "no shave november", som (obviously) betyder att man helt enkelt skippar rakhyveln denna månad. De e riktigt läskigt att läsa människor som kommenterat dehe på twitter.

Exempel:
"dumping your girlfriend because she's taking part in 'no shaveNovember'"
"Shoutout to all the ladies participating in No Shave November.. ugly looking gorillas"
"No Shave November is for MEN, ladies please continue to shave"
"Girls, if you are planning to participate in no shave November you need to rethink your plan. No boy wants to see or feel hairy legs."
"If you want to be an attractive male, do not participate in No ShaveNovember!!!! Just a friendly reminder from all girls :)"
"If you're a girl & you're doing "No Shave November".. That's gross."

Alltså folk e ju sjuka i hovo. Dom säger att de e nå fel på kvinnor (och män också iofs) som deltar i dehe, de e ju för fan dom som skriver som de e fel på.
Alltså ingen, ingen!, har rätt att säg ti mig att ja sir ut som en "ugly looking gorilla" (ja e ju en söt apa!)
Ingen har rätt att säg hur ja ska si ut, eller berätt för mig hur ja ska gör för att folk ska tycka att ja sir bättre ut.

Sen förstår ja int hur lite hår kan va så provocerande. Ja har "No Shave året runt", förutom på somrarna då ja för de mesta har shorts. Ja sko vila våga låta bli att raka benen också på sommaren, bara för att visa andra att de e okej. För alltså, hur kan man va mindre kvinnlig med hår när håre växer ut automatiskt?
Sen läst ja nåt om att dehe e nån slags prostatacancergrej, så de kanske sko va orsaken ti att de e meningen att de e män som ska delta. Men de e int de ja pratar om. Kvinnor, och män, borda få göra som dom vill året runt.
Å dom flesta tycker bara att de e "äckligt" me hår t.ex. på benen eller under armarna för att man ha lärt sig att de e så. Ja menar, va de e för äckligt me lite hår egentligen? Int säger ju nån att de e äckligt att ha de på hovo.

Ja antar att min poäng me dehe inlägge e att man ska få se ut hur man vill. Ja kan gå omkring i en svart sopsäck varje dag, å ingen har rätt att säg ti mig att ja borda ha nåt annat på mig för att de int e snyggt me sopsäck.

Å angående rakandet så dömer ja ingen för att dom vill raka sig, men ja tycker att man kan fundera lite över varför man gör det! Själv ha ja insett att ja int har en endaste orsak ti att raka mina ben, i alla fall på vinterhalvåre, så därför gör ja de int.

På tal om twitterkommentarer så fanns de några som va ganska roliga också:
"'No Shave November', something Hagrid extended to 'No ShaveForever'. "
"'No Shave November' is trending. You foolish Muggles. Dumbledore started that AGES ago."
"It's No Shave November! RT if you plan to give your Sims facial hair for this entire month."

/apon

Kommentarer
beccs säger:

Jävla idioter.

Hmm.. ja varför rakar man sig? I don't know.. och jag borde faktiskt tänk på de för i nåt skede raka jag både armarna och använd dyyrt dyyrt och hudirriterande hårborttagningsmedel.. (jag har fortfarande ärr kvar..)

Ja varför tycker man att de är äckligt om de växer hår på andra ställen än huve? Är de kanske för att man int tvättar och kammar de andra håre likadant? okey, thats weird..

För min del tycker jag bara att de känns trevligare att ha ohåriga armar och ben osv. På mig själv, på andra kuna jag int care less.. folk får se ut hur dom vill.

2011-11-02 @ 20:28:09
pic säger:

alla e vi olika, alla har vi olika åsikter.

alla får si ut som di själv vill.

enkelt enkelt :)

2011-11-03 @ 19:58:54
Iizuka säger:

jag har själv funderat på det där. Det är så otroligt mycket som finns i kulturen och uppfostran. Det är så synd att folk är så snabba på att döma! I Jessica Simpsons något MTV-program (price of beauty tror jag) (hon reste runt i världen för att kolla vad som uppfattades som vackert på olika platser) var det faktiskt någon från Sydamerika någonstans som inte rakade benen, utan färgade håret på bene till guld istället. Enligt henne gav det benen en vacker glans när hon va solbränd.

(älskar inläggen på slutet btw)

2011-11-07 @ 20:52:11
Blogg/hemsida: http://strong-or-not.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag har oktett

Mejladress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:


RSS