2011-10-18
15:01:47
    )(#(/"%#¤

Hela mitt humör ha fari åpp åt skogen.

Jag bli bara så arg och sårad (beror förstås på sammanhanget) när någon kommenterar min längd. Speciellt om det är personer jag inte riktigt känner. Nu e de säkert någon som tänker "men ta det inte så personligt", men hallå! Det ÄR personligt!
Sakeli, jag står i busskön och väntar och mitt i allt är det någon som pickar mig i ryggen och då jag vänder mig om är det nån *#(/%"¤ högstadieunge som bara "shit va du e lång"! Visst, jag är lång och trivs att vara det. Visst, jag hade ca 7cm klack. Men varför i hela vida världen ska någon jag inte känner behöva kommentera det?
Varför är jag inte rappare i käften? Önskar så att jag kunde ha kläckt ur mig "och när har du mena börja växa då?" eller något i den stilen. Hon var ju huvudet kortare än jag!

Varför är det okej att kommentera att någon är lång, men fel att säga att "oj va kort du är". Å sedan om man tar illa opp så skyller folk på att det är stiligt att vara lång. Men va fan, det är aldrig kul att höra något man fått höra hela livet! Som om jag inte redan visste att jag är längre än medeltalet flickor. Men vadå, det är ju inte särskilt speciellt. Jag har faktiskt två nära kompisar (flickor) som är längre än jag! Och flera i bekantskapskretsen.

Varför förstår inte folk att flickor över
175cm INTE är ovanligt???!!!!
//Iizuka

Kommentarer
tanja säger:

Ja ha också fått höra att ja e "lång för att vara flicka", de kanske int e så kul alla gånger, å ibland måst man bara suck it up. Men ja förstår att du blev arg! en människa som man int känner som bara kommer å säger så. Men å andra sidan, hon kanske var avundsjuk? Min mommo brukar alltid säga att ja sku kunna va modell (haha, ja tror no int de), men de e ett sätt att vända de till nå positivt. å längden e ju nå som man int kan gör nå åt. möjligtvis sku man kunna såga lite på bene å försöka limma ihop de, men de sku knappast si snyggt ut efter ^^

2011-10-18 @ 16:35:58
pic säger:

dide betan ni sku såg av sku ni kun ge ti me :P hehe skämt å sido...

2011-10-18 @ 19:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag har oktett

Mejladress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:


RSS