2011-07-05
20:59:09
    Tall Ships Race

Nu är jag helt säker på att nån där uppe jobbar på min sida :)
Jag känner mig oerhört glad och upprymd så få si om ja får sovi nå inatt ello om ja bara kommer att ligg o tänk på resan :)
jag kommer att resa ut själv torsdagen den 21 med flyg till edinburgh och därifrån ta tåget till aberdjin och efter det ta nattfärjan ut till lerwick.
Det kommer att pågå festligheter i hamnarna på kvällarna och så kommer det att finnas massvis med aktiviteter där.
min, ello min o min, men min båt är den 62 m långa skonaren Wylde Swan och hon är den största toppriggade skonaren som finns. hon byggdes 1920 och är en av de yngsta. hon renoverades mellan 2008 o 2010 och ser nu ut som hon är dragen ur någon framtisdfilm innuti....
Hon är verkligen inte en av de största utan ligger vell mer nånstans i mitten .
eftersom vi ska utanför shettlandsöarna så hoppas jag på att vi ska få se delfiner, så de e kameran med som gäller :)
5.8 kommer alla skepp till halmstadoch den 7.8 är min resa slut...

//marmis på nya äventyr :)

Kommentarer
beccs säger:

ska du åk på den båten helt ENSAM? Wow, nu blir jag orolig... det är ju ATLANTEN vi talar om! var rädd om dej.. :/

2011-07-05 @ 21:21:46
tanja säger:

de låter så rolit! fast ja int e intresserad av segling elr nå sånt, sku de va superkul å far på nå sånt ;)



men som åkers sa, du ska va försikti så de int händer nåt!

2011-07-05 @ 21:34:55
pic säger:

Becca: hon ska no int far på hande båtin sjölv.

he ska typ va 40 pers. på hande båtin tisammans me mickon. (å dehe vet ja för att ja måsta fråg hon om hon verkligen ska far själv på hande båtin, å då fick ja dede som svar) ;D



mickon: jaa sakran dede låter no så himladens kul, du har no tur mic! men ja fattar int hu du ska kun far SJÄLV från finland ti dide ställena dit där du hoppar på hande båtin som e me i tävlingen. Lixom hu ska du hitt dit? :P

2011-07-05 @ 23:28:26
nalle säger:

hm... o nu hotar di me att de ska bli flygöedarstrejk i tammerfors så ja kanske måst far ,me rg över i umeå å sedan me flyg ti stockholm o sedan därifrån ti london där ja sover en natt på flygplatsen innan ja tar flyge ti aberdjin och sedan båten ut ti lewick... ja sakran heje ska bli kul :)ja ha komi i kontakt me en som ska va på wylde men hon går i skola i rotterdam... (ja vet int var de e, men de e no int i finland) XD

2011-07-06 @ 11:42:24
marmis säger:

såde btw så skrivs de aberdeen x)

2011-07-07 @ 12:26:31
heidi säger:

mickon: du ska ha e så kul(ja vet du kmr ha e, men iaf så int du glömmer bort e)! ;D



pickis(något längre kommentar):Jaa, klart e e! Sommarn e tiden för förändring (till det bättre, förhoppningsvis), jobb (vilket leder till cash, förhoppningsvis) och spontana utflykter & resor (härliga, förhoppningsvis). Som du kanske märker e sommarn hoppets tid då man bara ska va lat å längt efter sina kaveris som man int ha träffa på flera veckor. Typ. Näe, men tkr man int att sommaren e speciell, kan man väl gör den speciell? Vad säjs om grillkvällar, bastubad, kvällsdopp och sol & värme? Asdålit lr?! ;)

2011-07-07 @ 17:55:27
Blogg/hemsida: http://heiditjejen.blogg.se/
emma säger:

vitsi va nice mickon, du måst berätt allt va du vari me om sen nån gång :D

2011-07-08 @ 17:31:22
Apon säger:

Rotterdam e i Holland/Amsterdam/Whatever, ifall du ännu int vet :)



Du kommer säkert å ha jättekul där! Kom ihåg å ring ti Knut varenda dag.

2011-07-10 @ 19:20:32
Blogg/hemsida: http://xchiaki.blogg.se/
marmis säger:

ja kommer no ha ti tal om emma :) (hoppas ja)

aha... ja gissa de va i holland... ello belgien.. men ja issa int ta nå risker å säg fel...

o ja e ganska säker på att ja int kommer att ring knut en enda jä'la gång.

sedan så er e ganska dyrt ti ring då man e utomlands... så där fo de å :P

2011-07-11 @ 14:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag har oktett

Mejladress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:


RSS