2012-07-08
14:25:16
    Officiell image

Som ni alla vet är jag ju en av SDPs kandidater vid Kommunalvalet i oktober, för att med lite tur bli invald i kommunfullmäktige. Vare sig jag slipper in eller inte är egentligen irrelevant, men jag ska ha en valkampanj som sätter folk i rullning, det kan ni lita på. ;) Med tanke på att jag flyttar härifrån om ett år skulle det nästan vara mer praktiskt om jag inte slipper in, men well well.
.
Hursomhelst fick jag en länk av en av de högre hönsen inom partiet, med en kommunalvalskandidatsbank där man skulle lägga in information om sig, bild och länkar till sina hemsidor osv för att människor snabbt skulle kunna söka upp en. Som länkar kunde man skriva in sin facebooksida, sin twittersida eller någon egen hemsida.
Whoops? Ska jag länka dem till min tumblrblogg? (ha ha ha) Gleebloggen? (seriöst?) eller Lennart? (I'm doomed) Och min facebook och twitter som är såååå seriösa de också.
Det var som ett slag under bältet kan jag lova. Vilken bild har jag riktad utåt? Som ni kanske vet är jag en stor motståndare till ett alltid traditionellt, kristallint tänkesätt och jag går helst min egen väg och försöker tänka själv. (Försöker, okej? ^^) Men jag måste ändå tänka på hur jag uttrycker mig.
.
Googlar man mitt namn, vad ser man? Lennart, min youtubekanal och min twitter där jag skrivit saker som
"LVB: "Bisexuals Trisexuals Homo sapiens.. Wait, what? What's trisexual? Are you attracted to men, women and... yourself? animals? shemales?" och "I've got to say that I simply cannot translate "period" into something else than menstruation in english. Sorry. xD" och what about "wow jag trodde att han talade med sin secret lover.. ‪#vaalit2012"?
.
Vad säger det man publicerar på internet om en? Dagens fåniga idéer kan lämna stor efterverkning i framtiden. Hur blir det då man söker jobb och arbetsgivaren snabbt googlar dig för att få se bilder där du sover på en parkering utan kläder, stympar en hamster eller dricker ur en tioliters champagneflaska? (they're real)
Ellen har ibland en del av sin show då hon söker på sin publiks facebooksidor efter pinsamma bilder och visar dem för allihopa. Inte något jag vill råka ut för!
.
Med detta menar jag att man borde tänka efter några extra gånger innan man delar allt på internet. (Mest en mental note till mig själv). Jag skäms inte för något mitt privata jag gör, men ur ett objektivt synhåll kan t e x vårt vetenskapliga experiment om tissvinklar verka oseriöst. ;)
Därför kommer jag nu att rensa bort mitt namn ur alla mer eller mindre pinsamma situationer för att inte mina verkliga åsikter blir skuggade under ett icke-förtroendeingivande intryck. För skillnaden på privatlivet och det allmänna livet kan vara hårfin ibland, och då kan det vara bra att tänka på vilket intryck summan av delarna ger.
.
//Beccs of course
PS. Wow, detta blev verkligen råddigt och motsägande men I believe you get my point.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag har oktett

Mejladress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:


RSS