2012-01-12
17:31:26
    Presidentvalet 2012

Yes, just because I'm stupid.
Okej people, exciting exciting! The presidental election is coming up, och eftersom jag int får rösta har jag bestämt att jag ska påverka vem ni röstar på! Moaahhaha.
Eller vi har ju ungdomsval imorrn, så de e för oss allihop.
litegrann..
Whatever. eftersom jag fan int har bestämt mig själv ännu, ska jag istället göra en rösta INTE lista. Yes I am mean
1. Timo Soini.
Motivering: jag behöver int ens en motivering. Men om ni är rädda om livhanken, don't take this route.
2. Sauli Niinistö
Motivering: Han e från SAMLINGSPARTIET! Deras motto är motsatsen till Robin Hoods. Dessutom ser han ut som en get. Men utseende e int viktigt.
3. Alla andra utom Arhinmäki, Haavisto och Biaudet.
.
.
Också Conan O'brien håller med mig! Eller nog för att dehär e från 2006 då tarja sku omväljas men..
Hela klippet e hilarious om ni orkar se hela, men se åtminstone hans hatreklam mot sauli niinistö vid 5:55... xD
.
VITSI MAN KUNA INT BÄDDA IN; MEN HÄR E LINKEN
.
Gotta love him!
//Beccs

Kommentarer
Tanja säger:

Ja tror min lista e ganska lik din :P Arhinmäki på första plats (ja kan på rak arm int kom på nånting där ja int håller me honom, ja e så glad att han ställd upp!), sen Haavisto. Biaudet/Lipponen e ungefär lika för mig, å resten e i "nej-högen" ^^ Tyvärr känns de som att nån därfrån kommer vinna..



Kanske Conan sku måst påverka valet i år igen? De känns lite som att de sku behövas..

2012-01-12 @ 18:18:18
Tanja säger:

Okej nu kom ja på en sak me Arhinmäki som ja int tycker e så bra (om nån vill vet XD )

Mannen som han ha anlitat att rita ut valkampanjskylten (Teemu Mäki tror ja han heter?) ha laga nå rikti konstigt "konstverk" (en film där han hugger ihjäl en kattunge å gör nå.. saker..) Dehä va i slutet på 80-talet, men de känns ändå int rikti bra att Arhinmäki väljer att anlita en människa som ha gjort såhär. Denhär mannen ha dessutom sagt att han int alls ångrar sig, vilket technically betyder att han sku kunna göra de igen :/



(å andra sidan e ju vår Paavo en rikti djurvän så de kanske väger upp?)

2012-01-12 @ 18:38:51
beccs säger:

Usch... men han kanske int vissta de? Jag sku giss att de e hans pressmänniskor eller assistent eller nåt som har bestämt vilken konstnär de sku vara... fast jag vet int.. om jag sku vara presidentkandidat sku jag rit den själv..

2012-01-12 @ 22:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag har oktett

Mejladress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:


RSS