2011-03-11
23:55:41
    Tsunami

Ja e så himla frustrerad, ja vet int alls va ja ska gör!! Ja borda gå å sov men ja kan int. Iställe sitter ja å uppdaterar sidan me min mejl hundra gånger för å si om de ha komi nå nytt (ja mejlar me en från Japan). Ni känner antagligen till jordbävningen å tsunamin där redan...
Ja kom hem ida å ja va oroli hela bilresan, för tsunamin va ju i Sendai å Hikaru kommer därifrån, så ja tänkt mig alla världens hemska saker. Å nu så ja att Yuto å Daiki (båda från heysayjump) e på sjukhus (inget allvarligt, men iaf) å så hörd ja rykten att Hikaru å Chinens hus e helt förstörda, men ja vet int om de e sant.
Mamma kom in för ett tag sen å sa att ja sko gå å sov, för "de e ju ändå int människor som ja på de sätte känner". It broke my heart. Ja grät int före de, men då börja ja. Ja vet att hon int mena nå dumt, å de e ju sant på ett sätt, men ja to de ganska hårt.
Dessutom känner ja mig jättedum för att ja tar dehe så allvarligt, t.ex. då de va me Haiti å Chile å de så int brydd ja mig på samma sätt, å de får mej att känn mig lite besviken på mej själv. Japaner e ju int värda att bry sig mer om än folk nån annanstans ifrån liksom å ändå gör ja de! De gör mig lite besviken på mig själv.
Hur som helst så e ja rädd för att gå å sov, för vem vet va ja får hör imrn då ja vaknar. Å så tänker ja mig bara Yuto å Daiki i sjukhussängar, för fast de va "minor injuries" så e dom ju ändå på sjukhus!! =dom har säkert ont nånstans :(
Å så tänker ja mig Hikaru å Chinen stå framför sina respektive hus , eller jaa, "hus". Ja kan int ens tänk mig den känslan, att stå framför mitt eget ihoprasade hus som ha vari mitt hem i 17 år, de går int.

Hmm, ja borda gå å sov för ja kan ändå int gör nå åt de, å blir bara mer stressad av att tänk på allt. Men de va skönt å skriv av sig lite i alla fall.

/Apon


Edit: Tydligen e Yabu, Yuma och Yamada också skadade. Jag börjar bli riktigt rädd ja nu.




Kommentarer
tanja säger:

de jättehemst :( som ja sa tidigare också så sku ja å va jätterädd om de sku ha hänt i england.. å de blir faktist ganska personlit då de händer nå sånhär me ens idoler, de e ju nästan som att man sku känna di påriktit.. ja vet int rikti va ja ska skriva, men ja hoppas di mår bra å att di klarar sej :)

2011-03-13 @ 17:50:08
Chiaki säger:

Johnny's Family Club ha informera nu att alla artister mår bra. Va nu de betyder sen.. men åtminstone e ingen död/saknad. Ja ska försök va glad för de! :)

2011-03-13 @ 19:45:20
Blogg/hemsida: http://xchiaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag har oktett

Mejladress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:


RSS