2011-01-20
07:41:19
    proppis

Ja e sjuk. elä, int egentligen, men igår had ja svinont i magan å nu fick ja ont igen, så ja fick lämna hem.. ja e lite sur.. om di sku ha haft nå glee på top ten igår så sku ja ha haft nå ti gör ida, men nää D:
iallafall.. läst ni vasablade igår? di had nå om nå konspirations-jux, å ja va helt "halleluja, äntligen!". men, ja läst första stycke å börja genast undra va de va fö SKIT. "Alla stora händelser har en tendens att generera galna teorier, ett sätt för de maktlösa att visa sin vanmakt, säger experten"
well, excuse me om ja e maktlös å bara annars visar min maktlöshet!! De e såna som denhär "experten" (Clas Svahn) som får folk å tro att konspirations-teoretiker (såna som har en massa teorier om allt, typ world trade center, månlandningen å mordet på JFK).. å ja kan säg, ja to faktist åt mej, ja blev upprörd av dehär! VEM e svan-jäveln som har rätt å klanka ner på folk? sku han (å alla andra som tycker som han) va mer värda än oss? pissa på svanen säger ja bara..
å lite dålit gjort av vasablade å, som bara had me EN åsikt, visst, de finns fler än två, men åtminstone sku dom ha kunna haft en som Svahn, OCH en som tror på dehär teorierna, så de int sku luta så himlans mycke åt ett håll..
.
.
// Tanja
.
(fölåt om nån to åt sej av dehär, ja respekterar att alla har olika åsikter, de gör ja, men å gå ut i tidningen å kalla folk maktlösa fö att vi tror å i vissa fall VET nånting, de e bara dumt..)

Kommentarer
becca säger:

Jag vet vem svanen e! Jag har en bok av han. "det okända". Om de e nån som har en massa galna teorier så e de han.

Tack för att du beskrev vad han sa, för det var så svårt skrivet att jag int fatta ett skit. ^^ vad betyder vanmakt?

Jå, I agree, en tidning ska ju vara objektiv, och i reportage så borde det egentligen finnas åsikter från flera håll.

kryikryi.. :) nä dom har int nå glee på topten.. int ens cd:rna :( christer sjögren har dom och en massa annat skit, men inget glee.

2011-01-20 @ 14:48:51
tanja säger:

e de han som ha skrivi den? men ja har du den boken! vafö ha han helt plötslit ändra åsikt nu? D:

haha, ja veta int heller va vanmakt betydd så ja måsta fråg pappa ;) han sa att de va ungefär samma som maktlöshet..



vet du var di har nå glee? ja fösöka si i citari å men di had int nå..

2011-01-20 @ 15:35:39
apon säger:

ja ha int läst de (fast ja minns att jag såg rubriken, om de räknas XD) å ja hadd faktiskt aldri hört om nå sånthe förrän nu.

Men istället för att anklaga konspirations-teoretiker, varför int istället anklaga dom som låg bakom t.ex. morde på JFK eller hela wtc-grejen, för DET om int nå e ju "ett sätt för de maktlösa att visa sin vanmakt"!!

Ja förstår int rikti varför folk lägger så myki energi på att si negativa saker (okej ja ska int säg nå, så myki negativt ja ha tänkt denhe vekon XD), iställe för att faktiskt åtgärda de som e dåligt på riktigt!

2011-01-20 @ 16:41:39
pic säger:

jag måst säg att jag int hänger med nu.

jag fatta int ett skit :P

kanski sku ja måst läs vasablade....

2011-01-20 @ 18:55:57
tanja säger:

ja håller me dej apon :) men man vet int allti vem man ska anklaga.. de e svårt ibland.. de e sånt ja bruk ligg å grubbla på då ja int har nå bättre för mig :P

aww <3 men ibland måst de händ dåliga saker fö att de som e bra ska känns bra, hoppas nästa vecka blir bättre (de hoppas ja fö min del å D: )

2011-01-20 @ 18:57:50
becca säger:

gosh, vad djupa vi blivi plötsligt :) alltså, "galna teorier" var nu bitchigt av han ti säg, folk får väl tänka och tycka och tro vad dom vill? det är ju en mänsklig rättighet. Bara för att HAN tror att det är på ett sätt behöver det ju int va rätt, och han har ingen rätt att kalla andra mean stuff. hmm. jag ska läs den där artikeln, de lät ju intressant :)



nä, ingen butik i detta land har typ fattat hur epic det är, så det finns bara på nete va jag vet. typ cdon.fi. hela första säsongen kostar 40€.

2011-01-20 @ 19:59:45
pic säger:

jag känder mej ganska efter actually

2011-01-20 @ 20:01:36
apon säger:

pickis: de gör ja också faktiskt XD

2011-01-20 @ 20:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag har oktett

Mejladress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:


RSS